Vyberte pobočku:

Článek blogu

Saunování při nemoci – kdy je vhodné a kdy ne?

Dávno je známo, že saunování posiluje imunitu a pomáhá při mnoha různých problémech, jak je to ale v případě nachlazení? Dokáže postup nemoci zarazit, nebo naopak začínající příznaky ještě zhorší?

Návštěva sauny alespoň jedenkrát až dvakrát týdně může být přínosem pro váš organizmus. Nejen, že se perfektně uvolníte, ale navíc budete daleko odolnější. Krev ve vašem těle se pořádně rozproudí (podobně jako při sportu) a škodliviny a toxické látky se začnou vylučovat.

Předcházejte nemocem – díky sauně

Saunování funguje jako skvělá prevence. Pravidelné pobyty v sauně mohou zlepšit práci ledvin, dýchání, uvolní svaly, pročistí organismus, zlepší kvalitu vaší pleti, zbaví vás nepříjemné bolesti hlavy a nakopnou také vaši psychiku. Během saunování se totiž v těle uvolňují hormony štěstí a vy se budete cítit prostě skvěle. Navíc se rychleji zbavíte hlenů a škodlivých látek.

V zimním období je o návštěvy sauny největší zájem a rozhodně vám prospějí – v kteroukoliv denní dobu. Nelze říct, že by večerní návštěva byla lepší než ta ranní, ale často se doporučuje spíše večerní odpočinek po práci. Protože právě tehdy se dokonale uvolníte a nemusíte nikam pospíchat. Pro každého člověka je vhodné něco jiného, proto si vyberte typ sauny, který vyhovuje právě vám – ať už půjde o suchou finskou saunu, parní lázeň, nebo třeba saunu tropickou.  

Když svůj imunitní systém takto podpoříte, snížíte riziko nachlazení. Jak se ale chovat v případě, že už nachlazení jste?

Problém zvaný rýma – pomůže sauna?

Jestli zatím cítíte jen velmi nenápadné příznaky začínající rýmy a do sauny se vydáte včas, dost možná se nachlazení úplně zbavíte.  Dýchací cesty se uvolní a léčba se výrazně urychlí.

Pokud ale máte zvýšenou teplotu, není právě nejlepší narušovat přirozený proces uzdravování dalším umělým zvedáním teploty. Navíc můžete nakazit ostatní kolem sebe – a ti vám za to určitě nepoděkují.

Zátěž pro organismus?

Při virovém onemocnění je jakákoliv sauna spíše přítěží. Pobyt v ní může vaši nemoc výrazně zhoršit. Vaše tělo je už tak plně zaměstnané bojem s chřipkou, nepřidávejte mu proto další práci. Zůstaňte v klidu doma, uvařte si teplý čaj a do sauny vyrazte, až budete zdraví.

Není nemoc jako nemoc

U závažnějších onemocnění – například jater, ledvin, nebo srdce – se návštěva sauny nedoporučuje vůbec. Totéž platí také pro pacienty s vysokým krevním tlakem a těhotné ženy.

Dále byste se sauně měli vyhýbat po požití alkoholu, po těžkém jídle a větší fyzické zátěži. Pokud pocítíte motání hlavy, závrať nebo nevolnost, raději prostředí sauny ihned opusťte.